lørdag den 23. april 2011

Særudstillingens første uge i strålende forårsvejr


Særudstillingen om Ellen Krogh har i dag været åben en uge og har allerede været en stor succes med flere besøgende end vi havde turdet håbe på. Skønt påskens vejr har været exceptionelt fint og mange har brugt tiden til familiebesøg, havearbejde og andre rekreative udendørs sysler, så har der til museets store glæde været rigtig mange besøgende.
I den forgangne uge har jeg ikke lagt nye indlæg ud på bloggen, hvilket skyldes flere ting.
Jeg har dels haft en del omvisninger, hvor jeg har fået mange interessante spørgsmål, som jeg har skullet bruge tid på at finde svarene på, dels har jeg og museet haft besøg af Mme Grethe Brissôt, som er en af Ellen Kroghs niecer. Hun er 80 år og er rejst fra Rouen i Nordfrankrig for at se udstillingen.
Jeg har også benyttet tiden til at fordybe mig i materiale og malerier, som besøgende har medbragt til museet i forbindelse med deres besøg og som de velvilligt har stillet til min disposition. Endelig har jeg også benyttet tiden til at fordybe mig i materiale, som har ligget i museets magasiner.
I stedet for at forfatte nye indlæg har jeg korrigeret og uddybet tidligere indlæg med henholdsvis tekst og billedmateriale, så jeg vil opfordre interesserede til at gennemgå tidligere indlæg, som kan findes under bloggens arkiv.

Mme Brissôt hjælper mig velvilligt med at få detaljerne i Ellens liv på plads.

I morgen søndag d. 24. april vil der være 3 planlagt omvisninger, hvor jeg vil fortælle om Ellens billeder og om hendes spændende liv.
Omvisningerne starter kl. 11:30, 12:30 og 13:30 ved museumsbutikken, hvor museets dygtige og imødekommende kustode vil tage i mod de besøgende.

God påske
Vibeke Brosted

Ingen kommentarer:

Send en kommentar