søndag den 17. april 2011

Udstillingen åbner i dag - Søndag d. 17. april 2011 kl. 11:00

Særudstilllingen om maleren Ellen Krogh åbner i dag søndag d. 17. april 2011 kl 11:00 - 15:00.
På egne og Øhavsmuseets vegne glæder jeg mig til at kunne byde alle interesserede velkommen.
På åbningsdagen er der planlagt 3 omvisninger kl. 11:30, 12:30 og 13:30.

Omvisningerne er gratis, når museets entré er afregnet og starter i museets gård, lige udenfor museumsbutikken. En omvisning varer ca. 50 minutter og foregår af praktiske hensyn i grupper af 12 personer. Jeg vil præsentere Ellen Kroghs malerier og fortæller om hendes spændende liv.

Udstillingen vil være åben hver dag i Påsken fra kl 11:00 til 15:00. Omvisninger vil kunne bestilles ved henvendelse i museumsbutikken.

Udstillingen blev officielt åbnet i går ved en reception for inviterede gæster med officiel tale af Lene Høsthaab, formand for Kultur- og Fritidsudvalget i Faaborg-Midtfyn Kommune.

 
Lene Høsthaab

Flere end 200 fremmødte gæster var med til at festligholde åbningen i Øhavsmuseets smukke gamle gård. Flere af de inviterede gæster var generøse udlånere af malerier til udstillingen - uden hvis hjælp udstillingen ikke kunne være realiseret. Andre var repræsentanter for andre museer og ikke mindst…. og til min store glæde min kære ven og tidligere lektor i kunsthistorie ved Københavns Universitet Hannemarie Ragn Jensen, som har fulgt mig gennem hele mit stadium.

Vibeke Brosted & Hannemarie Ragn Jensen

Jeg ønsker at takke alle for en dejlig eftermiddag og beder alle, der måtte have spørgsmål eller kommentarer om at skrive til mig på min Øhavs-email: vob@ohavsmuseet.dk eller på denne weblog.

Jeg er ved at oprette et forum, hvor man vil kunne se billeder fra udstillingen. Læs mere om adressen her på bloggen.

I stor taknemmelighed og med ønsket om en glædelig Påske til alle

Vibeke Brosted

Ingen kommentarer:

Send en kommentar